Gastsprekers Tony Chocolonely en De Speld komen naar Zeeland

Tony Chocolonely en De Speld Live komen naar Zeeland tijdens het eerste Next-Gen inspiratie evenement over de toekomst van het Zeeuwse bedrijfsleven op 30 september in de Mythe in Goes. 

Veel mensen staan er niet bij stil dat de grootste merken in de wereld soms amper twintig jaar oud zijn. De snelst groeiende bedrijven in Nederland soms nog geen tien. Hoe doen deze bedrijven dat en hoe zorgen bedrijven ervoor dat zij in kunnen blijven spelen op de veranderende wensen van een nieuwe generatie ondernemers en werknemers. Dit zijn de thema’s tijdens het eerste Next-Gen event eind september. 

Keynotes

Het event draait om het opdoen van inspiratie door praktijkvoorbeelden over innovatie, toekomstgericht ondernemerschap en gerichte en succesvolle merkbranding. 

Sprekers Tony’s Chocolonely, De Speld LIVE en merkgoeroe en TEDx spreker Diederick Janssens (TEDx) nemen de bezoekers mee in een avond vol inspiratie met nieuwe inzichten over groei, succesvol ondernemen, branding en toekomstige ontwikkelingen. De visie van een nieuwe generatie ondernemers en medewerkers staat hierbij centraal. Wat beweegt en motiveert hen en hoe komen zij tot hun keuzes?

Het Next-Gen event wordt georganiseerd door Zeeland Business, in samenwerking met Schipper Accountants, De Zeeuwse Rabobanken en Sligro. Het evenement is voor iedereen toegankelijk die zichzelf graag in beweging brengt of houdt en voor iedereen met een ondernemende geest, in welke vorm, leeftijd of functie. Het evenement vindt plaats op maandag 30 september, vanaf 19.00. Aanmelden kan via www.zeelandbusiness.nl/nextgen2019 en is tijdelijk beschikbaar via een gereduceerd “early bird” tarief. 

 

Locatie & tijd

Theater de Mythe

Bleekveld 1

4461 DD Goes

 

U bent welkom vanaf 19:00 uur. De avond duurt tot ongeveer 22:00 uur.

 

Keynote sprekers

 

Tony’s Chocolonely – ‘crazy about chocolate, serious about people’.

De grootste merken in de wereld zijn nog geen twintig jaar oud; veel succesvolle bedrijven in Nederland nog geen tien. Binnen enkele jaren kreeg het kleine initiatief van Tony’s Chocolonely, vrijwel zonder startkapitaal, het voor elkaar om Verkade op de Nederlandse markt voorbij te streven. Tony Chocolonely is inmiddels twaalf jaar onderweg naar een 100% slaafvrije chocolade. “Ze zijn gesteund, aangemoedigd, uitgedaagd en opgegeten en weten nu hoe lastig het is om een industrie te veranderen. Ze zijn enorm gegroeid en hebben resultaten bereikt. De titel van het verhaal is ‘crazy about chocolate, serious about people’.” De Talk zal natuurlijk gaan over modern ondernemerschap en visie, maar ook over (moderne) slavernij, duurzaamheid en leiderschap.

 

De Speld – Uw vaste prik voor betrouwbaar nieuws

Je kent De Speld uiteraard van van messcherpe analyses en betrouwbaar nieuws. Met De Speld LIVE komt een ontregelende sensatie naar Goes. We ontvangen berichten uit de buitenwereld, presenteren de nieuwste onderzoeksresultaten en doen iets met kwark. De Speld LIVE is speciaal voor Zuidwest Business one-size-fits-all gemaakt.

 

Merkgoeroe en TEDx spreker Diederick Janssens

Social branding goeroe Diederick Janssens (NIMA ‘Love Brand Basics’, Marketingfacts ‘Social brandbrieven’, TEDx: ‘Hoe bedrijven persoonlijk groeien’) is professioneel vriendenmaker. Want iedereen heeft vrienden nodig, ook bedrijven, overheden en andere professionele instellingen. Om te worden gehoord, gezien, gewaardeerd en gesteund. Hoe krijg je je boodschap anders over de bühne? Of likes voor wat je verkoopt? Of mensen die voor je willen werken of zich aan je merk verbinden? Wil je volgers, dan moet je als organisatie socialer worden. Wil je fans, dan zinniger. Voor vrienden moet je zelfs menselijk zijn. Janssens legt uit hoe je dit doet. “Zie iedereen gewoon als vriend”.