December begon voor Duty Manager Tim Schimmel van Grand Hotel De Draak erg goed.

 

Bij een bijeenkomst van AF&BM (Association of Food & Beverage Management) over leiderschapsstijl stijlen in Amsterdam kreeg hij namelijk het nieuws dat hij genomineerd is voor de titel Food&Beverage Professional of the Year. 28 December kan er via de website van Hospitality Management gestemd worden.

 

Al van jongs af aan was het voor Tim al duidelijk dat hij in de horeca wilde werken. Tijdens de keuze voor een vervolgstudie kwam hij al snel terecht bij de NHTV in Breda. Gezien deze Hotel Management school als enige van Nederland destijds een stage aanbood in Nieuw Zeeland, waar hij maar al te graag naartoe wilde, werd het dus de NHTV te Breda. In het eerste jaar van de NHTV moest hij al een snuffelstage van 6 weken lopen zodat hij de smaak van het vak te pakken kreeg. Deze liep hij bij Grand Hotel De Draak, tijdens deze stage werd hij verliefd op dit bedrijf en sindsdien heeft het altijd een speciale plek in zijn hart gehad.

 

Na deze snuffelstage heeft Tim met veel plezier nog 2.5 jaar bij de Draak gewerkt gedurende de weekenden, vakanties en feestdagen. In zijn tweede jaar heeft hij stage in de Front Office van het Mercure Hotel Auckland, Nieuw Zeeland. Afstuderen begon voor Tim bij Hotel des Indes a Luxury Collection Hotel te Den Haag als F&B Management Trainee. Het lukte hem helaas niet om met deze stage af te studeren, waarna hij enthousiast begon aan een onderzoek over social media binnen de Nederlandse foodservice branche voor het FSIN, een onderzoek waarmee hij met vlag en wimpel zijn diploma binnen haalde.

 

De reden van de nominatie is vrij duidelijk, Tim is een horeca man in hart en nieren. Af&BM schreef een stuk over hun reden voor Tim zijn nominatie en die luidt als volgt: "Waar Tim Schimmel na zijn opleiding aan de NHTV als marketing assistent bij Amrâth begon, werd snel duidelijk dat zijn passie toch echt binnen de F&B lag. Inmiddels is hij Duty Manager bij het oudste hotel van Nederland, Grand Hotel de Draak, waarbij hij zijn passie voor F&B én zijn passie voor social media goed tot uiting kan brengen. Tim geeft zijn achterban op social media graag, door middel van zijn initiatieven om het F&B-vak onder de aandacht te brengen, een kijkje in deze dynamische wereld. Hij inspireert en profileert zichzelf én zijn vakgenoten op een vermakelijke manier. "

 

Stem op Tim vanaf 28 december zodat hij volgend jaar de rest van het jaar de titel F&B Professional of the Year mag dragen! Stemmen kan dan via de website van Hospitality Management: www.hospitality-management.nl